Komunikacja interpersonalna, asertywność i zarządzanie emocjami

 

Centrum Studiów Zaawansowanych Politechniki Warszawskiej informuje o przygotowaniach do przeprowadzenia szkoleń dla doktorantów Uczelni. Tematyka szkoleń to:

„Komunikacja interpersonalna, asertywność i zarządzanie emocjami”

Cel szkolenia: celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników umiejętności w obszarze komunikacji interpersonalnej, co ma wpłynąć efektywnie na proces współpracy z innymi osobami, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym oraz naukowym.

Minimalny zakres szkolenia:

  • różnice pomiędzy efektywną i nieefektywną komunikacją,
  • poznanie swoich mocnych i słabych stron w zakresie umiejętności porozumiewania się z innymi,
  • zdobycie wiedzy na temat skutecznego porozumiewania się z innymi, zachowań asertywnych (ich funkcji i konsekwencji) oraz kierowania własnymi emocjami, w tym kontroli emocji,
  • zdobycie praktycznych umiejętności wykorzystywania werbalnych i niewerbalnych narzędzi komunikacji interpersonalnej,
  • zdobycie praktycznych umiejętności zachowań asertywnych,
  • poznanie możliwych strategii regulacji i kontroli emocji, uświadomienie sobie efektywności strategii stosowanych przez siebie i zdobycie umiejętności wykorzystywania różnych strategii w życiu codziennym.

Czas trwania: szkolenie będzie trwało trzy dni

Grupa docelowa: 12 doktorantów Politechniki Warszawskiej

 

„Negocjacje i wykorzystywanie inteligencji społecznej w budowaniu relacji interpersonalnych w i kierowaniu nimi”

Cel szkolenia: celem szkolenia jest wykształcenie u uczestników umiejętności prowadzenia negocjacji opartych na umiejętności budowania i podtrzymywania relacji z drugą osobą, w tym na wykorzystywaniu własnej inteligencji społecznej (rozumianej jako wiedza o relacjach społecznych i umiejętność wykorzystywania tej wiedzy w praktyce) w celu zbudowania atmosfery współpracy poprzez otwarte komunikowanie swoich potrzeb i celów.

Minimalny zakres szkolenia:

  • poznanie własnych zasobów i predyspozycji negocjacyjnych przez uczestników szkolenia,
  • zdobycie umiejętności rozpoznawania celów negocjacyjnych, obszarów wspólnoty i przeciwieństw interesów,
  • poznanie różnych stylów i strategii negocjacyjnych,
  • zdobycie wiedzy w obszarze wykrywania manipulacji oraz jej zapobiegania,
  • zdobycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z trudnym partnerem negocjacyjnym,
  • przygotowanie do prowadzenia negocjacji na trzech poziomach równocześnie: emocjonalnym, racjonalnym i werbalnym,
  • zdobycie wiedzy o mechanizmach psychologicznych relacji społecznych i ich wpływie na funkcjonowanie człowieka w świecie społecznym oraz poznanie możliwości wykorzystywania tej wiedzy do usprawniania relacji z innymi,
  • zdobycie praktycznych umiejętności wchodzących w skład inteligencji społecznej.

 Czas trwania: szkolenie będzie trwało dwa dni

Grupa docelowa: 12 doktorantów Politechniki Warszawskiej

Obecnie przygotowywane jest postępowanie przetargowe na obydwa te szkolenia. Przewidywany termin rekrutacji i szkoleń to przełom maja i czerwca. Szczegółowe informacje na ten temat będą pojawiały się na naszej stronie internetowej.

 

Zespół Centrum Studiów Zaawansowanych