Komunikacja interpersonalna, asertywność i zarządzanie emocjami
Centrum Studiów Zaawansowanych Politechniki Warszawskiej informuje o przygotowaniach do przeprowadzenia szkoleń dla doktorantów Uczelni. Tematyka szkoleń to:
„Komunikacja interpersonalna, asertywność i zarządzanie emocjami”
Cel szkolenia: celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników umiejętności w obszarze komunikacji interpersonalnej, co ma wpłynąć efektywnie na proces współpracy z innymi osobami, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym oraz naukowym.
Minimalny zakres szkolenia:
- różnice pomiędzy efektywną i nieefektywną komunikacją,
- poznanie swoich mocnych i słabych stron w zakresie umiejętności porozumiewania się z innymi,
- zdobycie wiedzy na temat skutecznego porozumiewania się z innymi, zachowań asertywnych (ich funkcji i konsekwencji) oraz kierowania własnymi emocjami, w tym kontroli emocji,
- zdobycie praktycznych umiejętności wykorzystywania werbalnych i niewerbalnych narzędzi komunikacji interpersonalnej,
- zdobycie praktycznych umiejętności zachowań asertywnych,
- poznanie możliwych strategii regulacji i kontroli emocji, uświadomienie sobie efektywności strategii stosowanych przez siebie i zdobycie umiejętności wykorzystywania różnych strategii w życiu codziennym.
Czas trwania: szkolenie będzie trwało trzy dni
Grupa docelowa: 12 doktorantów Politechniki Warszawskiej
„Negocjacje i wykorzystywanie inteligencji społecznej w budowaniu relacji interpersonalnych w i kierowaniu nimi”
Cel szkolenia: celem szkolenia jest wykształcenie u uczestników umiejętności prowadzenia negocjacji opartych na umiejętności budowania i podtrzymywania relacji z drugą osobą, w tym na wykorzystywaniu własnej inteligencji społecznej (rozumianej jako wiedza o relacjach społecznych i umiejętność wykorzystywania tej wiedzy w praktyce) w celu zbudowania atmosfery współpracy poprzez otwarte komunikowanie swoich potrzeb i celów.
Minimalny zakres szkolenia:
- poznanie własnych zasobów i predyspozycji negocjacyjnych przez uczestników szkolenia,
- zdobycie umiejętności rozpoznawania celów negocjacyjnych, obszarów wspólnoty i przeciwieństw interesów,
- poznanie różnych stylów i strategii negocjacyjnych,
- zdobycie wiedzy w obszarze wykrywania manipulacji oraz jej zapobiegania,
- zdobycie praktycznych umiejętności radzenia sobie z trudnym partnerem negocjacyjnym,
- przygotowanie do prowadzenia negocjacji na trzech poziomach równocześnie: emocjonalnym, racjonalnym i werbalnym,
- zdobycie wiedzy o mechanizmach psychologicznych relacji społecznych i ich wpływie na funkcjonowanie człowieka w świecie społecznym oraz poznanie możliwości wykorzystywania tej wiedzy do usprawniania relacji z innymi,
- zdobycie praktycznych umiejętności wchodzących w skład inteligencji społecznej.
Czas trwania: szkolenie będzie trwało dwa dni
Grupa docelowa: 12 doktorantów Politechniki Warszawskiej
Obecnie przygotowywane jest postępowanie przetargowe na obydwa te szkolenia. Przewidywany termin rekrutacji i szkoleń to przełom maja i czerwca. Szczegółowe informacje na ten temat będą pojawiały się na naszej stronie internetowej.
Zespół Centrum Studiów Zaawansowanych